وکیل مهریه در قم

وکیل مهریه به وکیل پایه یک دادگستری گفته می شود که به طور تخصصی در موضوع مهریه فعالیت می کند و بر قوانین مربوط به مهریه تسلط کامل دارد. وکیل مهریه در قم باید بداند که انجام چه کاری و در چه زمانی به نفع موکلش می باشد و بهترین راه را برای اینکه موکل به حقوق مالی خود دست پیدا کند را ارائه دهد. یک وکیل خوب موظف است که با صبر و حوصله به سوالات موکل خود پاسخ دهد و او را به طور دقیق و کامل در جریان پرونده و اقداماتی که باید انجام شود، قرار می دهد. علاوه بر این وکیل مهریه باید در تمام مراحلی که وکالت موکل را بر عهده دارد از انجام اقداماتی که به ضرر اوست خودداری کند.

وکیل مهریه در قم

وکیل مهریه چه وظایفی دارد؟

وقتی بحث طلاق و جدایی زن و شوهر به میان می آید علاوه بر بار عاطفی و روانی که این موضوع دارد، مسائل مالی هم از اهمیت زیادی برخوردارند که مهمترین آن بحث مهریه و حل و فصل اختلافات مربوط به مهریه است. مهریه حق مالی است که قانون به نفع زن بر گردن مرد نهاده است و مرد در هر شرایطی موظف به پرداخت آن است مگر اینکه زن تصمیم به بخشیدن آن بگیرد.

گاهی بعد از درخواست طلاق و مطالبه مهریه از جانب زن، مرد موانعی در راه رسیدن زوجه به حقوق مالی اش از جمله مهریه ایجاد می کند که عبور از آنها به تنهایی کار آسانی نیست و نیاز به یک وکیل مهریه خواهید داشت.

چرا به وکیل مهریه قم مراجعه کنیم؟

چرا از وکیل مهریه در قم کمک بگیریم؟
چرا از وکیل مهریه در قم کمک بگیریم؟

چه قبل از طلاق و چه بعد از طلاق اگر یک دعوای مهریه دارید، بدون اینکه به خود شک و تردید راه بدهید، به بهترین وکیل قم برای طلاق یا مهریه مراجعه کنید زیرا در دعوای دریافت مهریه باید بتوانید به موقع و در مواعد تعیین شده قانونی اقدامات لازم را انجام دهید در غیر این صورت ممکن است به نتیجه نرسید.

علاوه بر این باید بدانید که چگونه اموال مرد را استعلام کنید تا بتوانید حکم توقیف اموال او را برای جلوگیری از انتقال بگیرید. مهمترین مزیت مراجعه به وکلا نیز می تواند صرفه جویی در هزینه ها و وقت شما باشد که اغلب مردم این موضوع را نادیده می گیرند.

رایج ترین دعاوی مهریه

مراجعه به وکلا برای دعاوی مهریه بسیار معمول است زیرا این افراد به طور ناخواسته وارد یک جریان حقوقی می شوند که از آن هیچ اطلاعی ندارند. اختلافات مربوط به مهریه متفاوت است از جمله اینکه:

  • چگونه مهریه را مطالبه کنیم؟
  • اموال مورد را توقیف کنیم؟
  • آیا مرد می تواند در صورت عدم تمکین زن مهریه را ندهد؟
  • وضعیت مهریه در صورت فوت زن

و مسائلی از این دست که در ادامه برخی از این موارد را شرح می دهیم.

مهریه در طلاق توافقی

مهریه در طلاق توافقی چگونه محاسبه می‌شود؟
مهریه در طلاق توافقی چگونه محاسبه می‌شود؟

اغلب زن و شوهرهایی که اختلافات زیاد و حل نشدنی عاطفی دارند، اقدام به طلاق توافقی می کنند ولی نمی توانند درباره پرداخت مهریه زوجه به توافق برسند در این صورت حضور یک وکیل طلاق توافقی قم می تواند به زوجین و علی الخصوص به زوجه کمک شایان توجهی بنماید؛ زیرا یک وکیل مهریه در قم با توجه به تجربه هایی که دارد می تواند تشخیص دهد طی کردن مسیر از چه راهی توافق سریع تر و پر فایده تری را برای موکلش به همراه دارد.

توقیف اموال

مهریه یا عندالمطالبه است و یا عندالاستطاعه که فرق آنها در نوع پرداخت مهریه است به این ترتیب که در مهریه عندالمطالبه به محض مطالبه زوجه، مرد مکلف به پرداخت مهریه است ولی در مهریه عندالاستطاعه، مرد زمانی ملزم به پرداخت است که توانایی و استطاعت مالی داشته باشد. در این صورت موضوع کمی پیچیده خواهد شد و ممکن است مرد برای اینکه زوجه نتواند توانایی مالی او را ثابت کند، اموال خود را به نام فرد دیگری بزند.

در این شرایط زوجه باید به یک وکیل مراجعه کند تا در زمان مناسب و قبل از اینکه مرد اموالش را به دیگری منتقل کرده باشد، اقدام به توقیف اموال مرد نماید. مثلا اگر شما ساکن قم هستید و مرد مالک آپارتمانی در این شهر است، با مراجعه به یک وکیل خبره در قم می توانید مطمئن باشید که مسیر توقیف اموال زوج، به درستی طی خواهد شد.

مهریه در صورت فوت زن

یکی از سوالات مهم در بحث مهریه این است که اگر زن فوت کند، تکلیف مهریه او چه خواهد بود؟ مهریه از زمان انعفاد عفد نکاح متعلق به زوجه است و زن می تواند هر گونه دخل و تصرفی که می خواهد در آن اعمال نماید از این رو حتی اگر زن فوت کند، مرد باز هم باید مهریه را به ورثه قانونی زن پرداخت کند و فوت زن تکلیف مرد بابت پرداخت مهریه را ساقط نمی نماید.

مهریه بالای 110 سکه

مردم گمان می کنند در مهریه های بالای 110 سکه هیچ اقدام قانونی نمی توان انجام داد در صورتی که مهریه اگر بالای 110 سکه باشد و توانایی مالی مرد ثابت شود، می توان اقدامات قانونی لازم را برای توقیف اموال مرد و دریافت مهریه بالای 110 سکه انجام داد.

یک وکیل مهریه قم می تواند راه های قانونی اثبات استطاعت مالی مرد و دریافت مهریه بالای 110 سکه را به شما نشان داده و شما را نیز از پیچیدگی های قانونی و اداری که با آنها آشنایی کافی ندارید، نجات دهد. از این رو توصیه می شود در این قسم دعاوی برای مراجعه به وکیل مهریه تردید نکنید.

دادگاه صالح برای رسیدگی

اگر مهریه شما غیر منقول است مثلا یک قطعه زمین است یا اینکه مهریه منقول و غیر منقول همراه با هم است، مثل مهریه یک قطعه زمین و 100 سکه بهار آزادی، باید دعوای خود را در دادگاه حوزه ای که مال غیر منقول، یعنی زمین در آن وجود دارد، طرح دعوا کنید. به عنوان مثال اگر مهریه خانه ای در قم است، نیاز است تا به دادگاه قم مراجعه کنید.

جهت دریافت مشاوره حقوقی با وکیل مهریه در قم با شماره های درج شده در سایت در تماس باشید.